TADHAMUN تـضـامـن

Tadhamun (solidarity) is an Iraqi women organization, standing by Iraqi women's struggle against sectarian politics in Iraq. Fighting for equal citizenship across ethnicities and religions, for human rights, and gender equality.

جمعية تضامن تدعم المساواة في المواطنة بغض النظر عن الأنتماء الأثني أو الديني وتسعى من أجل العدالة الأجتماعية و حماية حقوق الأنسان في العراق
Petition sign and circulate:

Release Iraqi women hostages, victims of terrorism themselves

بعيدا عن الوطن؛ حراك التضامن مع الوطن فنا، شعرا وكتابةً
Away from Home; Memory, Art and women solidarity: you are invited to an evening of poetry and music 22/3/2017 18:30 at P21 Gallery London click here for more details
___________________
Public meeting at The Bolivar Hall, London Sat.14/5/2016 at 15:00 IDPs : Fragmentation of Cultural and National Identity



-------------------------------------------

Protest the suffering of Iraqi Christians: No to terrorism No to state terrorism.Hands off our minorities. Hands off our people. Shame on the human rights violators on all sides. Assemble 11:30 on 28/7/14 near Parliament Square, near Westminister tube station London. For more past events click here

-----------------------------------------------------------------------------------------

Useful links






Halt All Executions! Abolish The Death Penalty!

We women of Tadhamun condemn the persisting practice of arbitrary arrests by the Iraqi security forces. We condemn their arrests of women in lieu of their men folk. These are 'inherited' practices. We are alarmed by credible media reports of the Green Zone government’s intentions of executing hundreds of Iraqi men and women.


For more info click here
--------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------
Professor Zaineb Al Bahrani of Columbia University NY speaking at a our meeting on the destruction/damage to historical sites in Iraq

On youtube: Part1
Part 3
Part4
One more video:



Human Rights Watch: No woman is Safe

Wednesday, April 4, 2007

SIUI أرفعوا أيديكم عن نفط العراق - ترجمة

Hands off Iraqi Oil Campaign

التقت مؤخراً في بريطانيا منظمات تهتم بشؤون البيئة و التنمية وحقوق الأنسان و السلام العالمي لتعلن بدأ حملة كبيرة

ضد سلب نفط الشعب العراقي من قبل شركات النفط الغربية.

أن تحالف ’أرفعوا أيديكم عن نفط العراق‘ هو جزء من تحالف عالمي تجمع لنفس الهدف وبدأ حملاته في الولايات المتحدة و أيطاليا بالأضافة الى العراق. يضم تحالف ’أرفعوا أيديكم عن نفط العراق الجمعية الخيرية "وور أون وونت" أي الحرب على العوز المعروفة بحملاتها و مواقفها الراديكالية لصالح شعوب البلدان النامية و يتضمن أيضاً منظمة الرقابة على الصناعات النفطية العالمية – "بلاتفورم" و منظمة الباحثين المراقبين لسلطة الشركات العملاقة "كوربرت ووتش". وكذلك منظمة أصوات في البرية، منظمة ذات تأريخ معروف في الدفاع عن حقوق الشعب العراقي. و يتضمن التحالف أيضاً منظمة "جوبليي إراك" التي تنادي بالغاء الديون على العراق و كذلك منظمة "إراك أووكيوبيشن فوكس" أي تسليط الضوء على أحتلال العراق و هي شبكة من الناشطين ودعاة السلام فضلاً عن منظمة "نفطنا" وهي منظمة بريطانية تضم في عضويتها عراقيين وبريطانيين لمساندة الآتحاد العام للنقابات النفطية العراقية التي يترأسها حسن جمعة عواد الأسدي.

يأتي أطلاق هذه الحملة بعد أيام من أقرار مجلس الوزراء العراقي بعد ضغوط من بريطانيا و أمريكا و منظمة النقد الدولية، لمسودة قانون النفط و الغاز و الذي سيفتح الطريق و لأول مرة منذ 35 سنة لوضع أحتياطي نفط العراق تحت سيطرة الشركات النفطية المتعددة الجنسية بدلاً من القطاع العام العراقي.

سيفتح هذا القانون الباب لعقود طويلة الأمد مع شركات نفطية عالمية و منحها حق أحتكار عمليات أستخراج النفط في الحقول غيرالمستغلة.

أن حملتنا تؤيد المجتمع المدني العراقي الذي يعتبرأن تمريرالقانون والتوقيع على تلك العقود سيسلم سيادة العراق و حقه في تقرير مستقبله الأقتصادي بيد شركات ذات مصالح أجنبية.

صرحت أيفا جيزويتش، الناشطة و الباحثة من منظمة بلاتفورم: " أن الصفقات التي ستعقد في ظل هذا القانون، ما هي إلا عمليات سرقة في وضح النهارونفط العراق هو ’الغنيمة‘. غنيمة حرب دفع العراق ثمنها غالياً بدماء مئات الآلاف من شهدائه.يجب أن نعتبر شركات النفط التي تدفع بأتجاه توقيع مثل هذه العقود أثرياء حرب و شركاء في سرقة مستقبل العراق".

كما صرحت لويز ريتشادس رئيسة اللجنة التنفيذية لمنظمة الحرب على العوز:"نحن نقف صفاَ واحد مع الشعب العراقي متضامنين مع العمال في الصناعة النفطية العراقية في هذه اللحظة التأريخية المهمة في نضالهم. أن نقابيي العراق ممنوعون اليوم من لعب دورهم المهم في تقرير مستقبل الصناعة النفطية، على الرغم من موقفهم ذا الشعبية الكبيرة والمدعوم بحجج قوية ضد الخصخصة. أننا نحييهم و ندعم موقفهم في معارضتهم لسرقة ثروات العراق".

و تهدف الحملة في أيطاليا الى منع الشركة الأيطالية – أي أن آي- من المشاركة في المزايدات على مثل هذه العقود التي ستمنح بعد سن قانون النفط المذكور.

حيث صرحت باولا كاسبارولي مديرة مشروع" أن بونتة بير"- جسر الى بغداد سابقاً:" نطالب حكومتنا التي تمتلك حصة في شركة أي أن آي أن تعارض سلب ثروات العراق. نعتبر السماح ببيع نفط العراقيين بثمن بخس بينما نرسل لهم مساعدات مالية أنسانية و لغرض ’أعادة الأعمار‘ أمر هزلي! أنه عمل لا أخلاقي. هناك حاجة ملحة اليوم أن نبذل جهدنا في مساندة نقابات عمال النفط والغاز وعموم الشعب العراقي في معارضتهم لهذا القانون".

أما الحملة الأمريكية فستستهدف شركة شيفرون حيث ستنظم أعتصاماًَ أمام مقراتهم بمناسبة الذكرى الرابعة للحرب.

كما يقوم نقابيون و تكنوقراط متخصصون و أعضاء في البرلمان العراقي بتنظيم حملة ضد تمرير هذا القانون.

قال حسن جمعة رئيس الأتحاد العام للنقابات النفطية في كلمة ألقاها في مؤتمر المنتدى الأجتماعي العالمي في نيروبي العاصمة الكينية: "أقول لأمريكا بشكل خاص أرفعوا يدكم عن نفط العراق، هذه الثروة ملك الشعب العراقي تعود للشعب العراقي و للناس الشرفاء في العالم!"

www.handsoffiraqioil.org للمزيد من المعلومات راجعوا الموقع الشبكي:

العناوين:

PLATFORM 07970 589 611 www.carbonweb.org/iraq بلاتفورم - كريك موتيت

War on Want07983 550728 pcollins@waronwant.org www.waronwant.org الحرب على العوز – بوول كولينز

Jubilee Iraq – Justin Alexander 07813 137171 mail@jubileeiraq.org جوبيلي العراق - جستن اليكسندر

www.jubileeiraq.org

IRAQ – Iraqi federation of Oil Unions Hassan Jumaa Awad al Assadi 00964 7801 001 196 (Arabic Only) www.basraoilunion.org الأتحاد العام لنقابات النفط - حسن جمعة عواد الأسدي

ITALY – Un Ponte Per Paola Gasparoli 0039 333 544 6280 paola.gasparoli@unponteper.it www.unponteper.it

أن بونتة بير- أيطاليا باولا كاسبارولي

USA – Oil Change International Antonia Juhasz 001 (415) 846-5447 antoniajuhasz@gmail.com www.PriceOfOil.org

اويل جينج فرع الولايات المتحدة: السيدة أنطونيا يوهاسز

English version of Hands off Iraqi oil:


Disclaimer

Articles published on this site do not necessarily reflect the opinion of WSIUI or its members


المقالات المنشورة على هذا الموقع لا تعكس بالضرورة آراء منظمتنا أو أعضاء منظمتنا


Samarra Minrate built in 852 AD

Samarra Minrate built in 852 AD
Building of 1 500 massive police station !
From the angle of the photo, it is possible to calculate that the complex is being built at E 396388 N 3785995 (UTM Zone 38 North) or Lat. 34.209760° Long. 43.875325°, to the west of the Malwiya (Spiral Minaret), and behind the Spiral Cafe.
While the point itself may not have more than Abbasid houses under the ground, it is adjacent to the palace of Sur Isa, the remains of which can be seen in the photo. While the initial construction might or might not touch the palace, accompanying activities will certainly spread over it.Sur Isa can be identified with the palace of al-Burj, built by the
Abbasid Caliph al-Mutawakkil, probably in 852-3 (Northedge, Historical Topography of Samarra, pp 125-127, 240). The palace is said to have cost 33 million dirhams, and was luxurious. Details are given by al-Shabushti, Kitab al-Diyarat.
Samarra was declared a World Heritage site by UNESCO at the end of June. The barracks could easily have been built elsewhere, off the archaeological site.--
Alastair Northedge Professeur d'Art et d'Archeologie Islamiques UFR d'Art et d'Archeologie
Universite de Paris I (Pantheon-Sorbonne) 3, rue Michelet, 75006 Paris
tel. 01 53 73 71 08 telecopie : 01 53 73 71 13 Email :
Alastair.Northedge@univ-paris1.fr ou anorthedge@wanadoo.fr